گروه گردشگری و مشاوره سفر مسافر سلام در پی اطلاع شما از برخی اصطلاحات هتلی و فرودگاهی، برای رزرو هتل و داشتن سفری راحتتر، این اصطلاحات را در قالب مقاله در وبلاگ خود قرار داده است. نمونههای این مقالات موارد زیر میباشد.
- اصطلاحات هتلی: قسمت اول – کدام هتل ها در ایران، بوتیک هتل هستند
- اصطلاحات هتلی: قسمت دوم – انواع تیپ اتاق ها در هتل
- اصطلاحات هتلی: قسمت سوم – کانکت ۴ تخته
- اصطلاحات هتلی: قسمت چهارم – اکسترا بد (تخت اضافه)
- اصطلاحات هتلی: قسمت پنجم – انواع خدمات هتل ها
- اصطلاحات هتلی: قسمت ششم – No-Show (نوشو)
امکانات VIP و CIP هتل ها چیست؟
در این مقاله میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم و خدمات VIP و CIP را برایتان تعریف کنیم. تفاوت آنها را بیان کنیم و بگوییم که این خدمات در هر مکان دارای چه امتیازاتی هستند و در نهایت به این سوال پاسخ دهیم که “آیا خدمات VIP و CIP در ایران هم ارائه میشود؟”
خدمات VIP
مخفف Very Important Person
این نوع از خدمات برای افرادی که از لحاظ سیاسی معروف هستند صورت میپذیرد و شامل خدمات فرودگاهی و هتل میشود. مانند: سفرا، وزرا، روسای جمهور و غیره. تفاوت عمده در خدمات VIP با خدمات CIP، تامین امنیت بالا افراد به صورت استفاده از جایگاههای اختصاصی، محافظان شخصی، دوربینهای نظارت تصویری و غیره میباشد.
از مواردی که در خدمات VIP ارائه میشود:
خدمات VIP پرواز
- دریافت کارت پرواز
- پذیرایی در سالن فرودگاه
- استقبال با دسته گل به عنوان خیر مقدم
- ترانسفر تا پای پلکان پرواز
ارائه این نوع خدمات در فرودگاه و انجام تشریفات اشخاص مهم باعث میشود شخص با آرامش خیال و به راحتی به سایر برنامههای شخصی، کاری و استراحت خود بپردازد تا هواپیما آماده پرواز شود.
خدمات VIP رستوران فرودگاه
- فضایی برای ارائه بهترین پذیرایی از مسافر
- منحصر بفرد، شیک و مدرن
- ارائه انواع غذاهای مدرن و متنوع
- طراحی داخلی زیبا و چیدمانی دلنشین با تزئیناتی شیک و گلآرایی
- پذیرایی پرسنل از مهمانان در کمال احترام
خدمات VIP هتل
- سرویسدهی به مهمانان VIP در هتلها دقیقاً از پشت میز پذیرش شروع میشود.
- مهمانان VIP از قبل اتاق خود را رزرو کرده و تیم فروش پذیرش را از این موضوع مطلع میکند.
- پذیرش پس از اطلاع پسوند VIP را در کنار نام مهمان قرار داده تا در کل مجموعه، این مهمان به راحتی شناسایی شده و تمام پرسنل در تمام بخشها بدانند که باید خدمات VIP را به این مهمان ارائه دهند.
- رزرواسیون پس از اطلاع از مهمان VIP اتاقی مناسب آن در نظر گرفته و به خانهداری هتل اطلاع داده تا اتاق را مناسب برای آن مهمان آرایش کنند.
- خانهداری از سلایق مهمان مطلع بوده و چیدمان و آرایش اتاق را بنا به سلیقه او آماده میکند. برای مثال امکان دارد مهمان VIP به گل حساسیت داشته باشد. پس گزینه گلآرایی اتاق باید حذف شود. یا اینکه مهمان از بالشت و یا وسیله خاصی با شرایط خاص استفاده کند. که در صورت اطلاع به پذیرش، خانهدار موظف است آن امکان را برای مهمان تا قبل از ورود به اتاق فراهم کند.
- مدیر هتل و یا مدیر شیفت خود به مهمان خوشآمدگویی میکند.
- پذیرش و تکمیل فرم در اتاق مهمان و پس از مستقر شدن او انجام میشود.
- در صورتی که هتل برای مهمان VIP خود برنامه خاصی تدارک دیده باشد او را در ۲۴ ساعت اول از برنامه مطلع خواهد کرد.
- یک نفر از تیم فروش یا اطلاعات هتل به مهمان VIP معرفی میشود تا در طول اقامت راهنما او باشد.
از دیگر خدمات ارائه شده موارد زیر میباشد:
- دسته گل
- شیرینی
- انواع میوه جات
- انواع نوشیدنیها
- گلآرایی
- کارت خیر مقدم
- ترانسفر برگشت
خدمات CIP
مخفف Commercial Important Person
این نوع حدمات شامل افراد سرشناس تجاری میشود. مانند: روسای کارخانجات، روسای تیمهای فوتبال، تجار بزرگ و غیره. اما از آنجایی که برای دریافت این خدمات باید هزینه پرداخت شود تمام مسافران میتوانند با پرداخت هزینه درخواست خدمات CIP کنند.
امکاناتی که در این نوع خدمات ارائه میشود:
خدمات CIP فرودگاه
- راهنمایی مسافران از زمان ورود به سالن تا ورود به هواپیما
- دریافت ویزای فرودگاهی در صورت هماهنگی قبلی
- ارائه خدمات بانکی
- سالن کنفرانس
- کافی نت
- سوئیتهای زیبا و دارای امکانات برای اقامت چند ساعته
- راهنمایی به سمت پلکان هواپیما با تشریفات خاص
خدمات CIP هتل
- انتقال مهمان از پای پرواز تا هتل با تشریفات خاص
- پذیرایی ویژه از مهمان در بدو ورود به صورت بوفه کامل
آیا خدمات VIP و CIP در ایران هم ارائه میشود؟
بله. در کشور عزیزمان ایران نیز خدمات VIP و CIP به علت اهمیت تشریفات در بخش گردشگری ارائه میگردد.
فرودگاه امام خمینی رحمهاللهعلیه و فرودگاه بینالمللی مشهد مقدس دارای این خدمات میباشند. اکثر هتل های ایران نیز خدمات VIP و CIP را نیز ارائه میدهند.
از جمله هتل های مشهد، که این خدمات را ارائه میدهند، هتل بینالمللی قصر مشهد میباشد که در زیر به تشریح آن پرداختهایم.
خدمات VIP این هتل شامل: VIPعادی، VIP تولد، اتاق عروس، ماه عسل، سالگرد ازدواج و نامزدی، VIP سوئیت رویال لاکچری و VIP دبل رویال لاکچری میباشد.
انواع خدمات VIP هتل بینالمللی قصر مشهد |
|||
VIPعادی | VIP تولد،اتاق عروس،ماه عسل سالگرد ازدواج و نامزدی |
VIP سوییت رویال لاکچری | VIP دبل رویال لاکچری |
---|---|---|---|
انواع نوشیدنیهای مختلف | انواع نوشیدنیهای مختلف | انواع نوشیدنیهای مختلف | انواع نوشیدنیهای مختلف |
شیرینی | شیرینی | شیرینی | شیرینی |
میوه فصل | میوه فصل | میوه فصل | میوه فصل |
پسته | پسته | پسته | پسته |
سبد گل | گلآرایی ویژه تولد، سالگرد ازدواج ماه عسل |
گلآرایی ویژه | گلآرایی ویژه |
ترانسفر برگشت | شمعآرایی قصر | شمعآرایی قصر | شمعآرایی قصر |
ترانسفر برگشت | ترانسفر برگشت | ترانسفر برگشت |
خدمات CIP این هتل نیز شامل: انتقال مهمان از پای پرواز به هتل با مجهزترین اتومبیلهای تشریفاتی ایران و پذیرایی ویژه به صورت بوفه کامل در ابتدای ورود میشود.
میز CIP هتل بینالمللی قصر مشهد |
||||
کیکها و شیرینیجات | منسوجات چای | نوشیدنیها | سالادها | میوهها |
---|---|---|---|---|
کوکی شکلات | انواع چای گیاهی | شربت زعفران | سالاد میوه | سیب قرمز |
نقل مغزدار | کافی میکس | شربت آبلیمو | هندوانه | |
حاجی بادام | قند | آب معدنی | طالبی | |
راحتالحلقوم | شکر | |||
کاپ کیک | نبات |
امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات آن برای داشتن سفری راحت و خاطرهانگیز برایتان مفید واقع شود. در ادامه مقالات اصطلاحات هتلی همراهمان باشید.